網頁

星期一, 12月 20, 2021

波士頓市頒新規定 1/15起特定室內場所需打過疫苗才可進入


共同抗疫(B Together):波士頓的疫苗要求

從 2022 年 1 月 15 日開始,指定的波士頓室內場所將需要出示新冠( COVID-19)的疫苗接種證明才能進入:

  • 室內餐飲,包括酒吧和夜總會

  • 室內健身場所

  • 室內娛樂場所


有關這些場所的更詳細清單,請點擊此處。  

在這些場所工作的人員也需要接種疫苗。包含在内的商鋪有責任檢查進出人員疫苗接種證明,並發布有關新冠( COVID-19)疫苗要求的通知——市政府將隨時為您提供服務。

相關企業必須在入口處張貼通知,單擊此處下載可打印的通知。 

要進入上面列出的商業,您需要證明您接種了新冠( COVID-19)疫苗。可以通過以下方式進行驗證:

  • CDC 疫苗接種卡

  • CDC 疫苗接種卡的照片 

  • 任何官方接種記錄照片

  • 波士頓市或任何其他 COVID 疫苗驗證手機APP

時間:

1 月 15 日星期六

12 歲以上的人士進入這些場所必須出示至少1 劑疫苗的證明

2 月 15 日星期二

12 歲以上的人士進入這些場所必須出示完全接種疫苗的證明

3 月 1 日星期二

5-11 歲兒童進入這些場所必須出示至少1 劑疫苗的證明

5 月 1 日星期日

5歲以上人士進入這些場所必須出示完全接種疫苗的證明

要了解更多關於居民和商家的政策,或獲取更多資源信息,請訪問 boston.gov/b-together 或致電 311。

其他常見問題解答

對於室內口罩令有什麼變化嗎?

沒有變化。波士頓的 室內口罩規定 仍然有效。根據CDC 和波士頓公共衛生局的公衆指引,

對新冠( COVID-19)的最佳保護措施仍然是接種疫苗和戴口罩,直到新冠( COVID-19)

在社區中的傳播得到控制。  

當我出示疫苗驗證時,是否還需要出示身份證件?

不需要。該政策只要求大家出示已接種疫苗的證明。

波士頓市的手機APP會記錄我訪問的地點嗎?

不會。當市政府推出這款手機APP時,它的設計目的只有一個:讓您可以輕易地在手機上顯示

您的疫苗接種證明圖片。 

這些商家的員工需要接種疫苗嗎?

需要的。該政策包含顧客和在該區域工作的員工。

如果我疫苗接種卡不見了怎麼辦?

商家必須要求提供疫苗接種證明。商家可能允許顧客有條件進入,例如取餐或為手機充電,

讓顧客能夠打開手機APP出示疫苗接種證明的圖片。如果未成年人或陪同的成年人可以提供合理

的解釋,商家也可以酌情允許無法出示疫苗接種證明的的未成年人進入。  

如果某人聲明由於醫療原因不能接種疫苗怎麼辦?

覆蓋的商家必須要求提供疫苗接種證明。如果客戶因殘疾而要求豁免疫苗要求,請與他們合理

溝通,看看是否可以提供合理的便利。如果這樣做會對該商家的其他客戶或員工造成直接威脅

(包括與未接種疫苗的個人接觸),或給企業帶來不應有的困難,則該商家不必提供合理便利。

會不會對不遵守政策的商家進行處罰?

波士頓市的目標是幫助商家遵守該政策,以便我們鼓勵接種疫苗並減少客戶和員工面臨的風險。

新冠( COVID-19)疫苗要求一旦於 2022 年 1 月生效,市檢查員將進行合規性檢查。被發現

不合規的企業將收到警告。如果企業繼續不遵守,他們可能會被罰款或面臨其他執法行動處罰。 

如果個人拒絕在相關的商家出示疫苗接種證明怎麼辦?

拒絕出示疫苗接種證明的個人不得進入,除非這個人只是短暫進出和進行有限活動,(例如使用

洗手間、取食物或支付賬單。)出於此類有限目的進入場所時,必須戴口罩。

我可以舉報不遵守政策的企業嗎?

如果您看到應該遵守的商家沒有遵守該政策,請致電 311。如果您是員工,擔心因此而受到報復,請聯繫 州檢察長辦公室的公平勞工部。

此政策是否適用於學校的室內用餐、健身或娛樂活動?

不適用。該政策不包括學前班到 12 年級的公立和非公立學校和項目、兒童保育項目、老年中心

和社區中心。由於各學院和大學已經要求所有人員接種疫苗,該政策不適用這些室内場所。 

如果我沒有智能手機怎麼辦?

您如果沒有智能手機,可以出示您的 CDC 疫苗接種卡或任何其他官方免疫記錄來證明您已經接種

了疫苗。

如果我不會說英語怎麼辦?

張貼在相關室內場所前門的公告,將包括每個社區最常用的翻譯語言。

根據該政策,我需要注射加强針嗎?

目前政策中沒有要求必須打加强針才能進入這些場所。公共衛生局未來可能會在收集了公共衛生

數據和 CDC 的指導後修改這一規定。

波士頓新冠(COVID-19)疫苗資源

有關所有可以接種疫苗地點的完整列表,請訪問我們的波士頓 COVID-19 疫苗資源網站。

B Together, Boston’s COVID-19 vaccine requirement for select indoor spaces

Dear residents,

As COVID-19 cases rise, the best way for Boston to stay healthy and support our communities, our businesses, and cultural institutions is for more people to get vaccinated. That is why today, we are announcing B Together — Boston’s COVID-19 Vaccine Requirement for Select Indoor Spaces — which will take effect on a rolling basis by age group starting on Saturday, January 15, 2022.

For more information, please visit boston.gov/b-together. A summary of the information available on the B Together webpage is included below.

Starting on January 15, people in the City of Boston will be required to show proof of vaccination against COVID-19 in order to enter certain indoor spaces in Boston:

  • Indoor dining, including bars and nightclubs
  • Indoor fitness
  • Indoor entertainment

People working in those locations will also be required to be vaccinated. Businesses are responsible for placing a public notice at the front entrance stating that proof of vaccination is required, and checking proof of vaccination upon entry.

To enter one of the establishments listed above, you will need to show that you are vaccinated against COVID-19. That verification can be done with:

  • A CDC vaccination card
  • A digital image of your CDC card
  • An image of any official immunization record
  • A City-designated app or any other COVID vaccine verification app

The City of Boston and the Boston Public Health Commission will continue to support public vaccination clinics across all Boston neighborhoods throughout the coming weeks. Vaccines are free and you do not need to make an appointment or show proof of insurance. For a complete list of the places you can get vaccinated in Boston, please visit our COVID-19 vaccine In Boston resource page.

Individuals can also get vaccinated at pharmacies, community health centers, and through their healthcare providers. The state also continues to run an At-Home Vaccination Program. You can read more about that program online.

The City of Boston is committed to keeping everyone in our city safe and healthy in order to continue our pandemic recovery. Vaccinations are the most powerful tool we have to fight this pandemic, save lives, and support our communities, workers, businesses, and cultural institutions. B Together is a necessary step in the fight against this pandemic, and I thank all our residents for your help in making sure we continue to protect our families, our neighbors, and ourselves.

Thank you,
Michelle Wu
Mayor of the City of Boston


沒有留言: